uragan - promovare pe Google

Prima pagina: Sistemul complet de promovare pe Google
publicitate Google | creare site | indexare site | promovare site | optimizare site | optimizare Google | servicii

 


Comparatie: publicitatea prin anunturi Google AdWords si optimizarea site-ului pentru listarea naturala Google (SEO)

Vrei sa alerge clientii dupa tine? Ajuta-i sa te gaseasca cu Google.

Vinzi bere? Traiasca meciurile. Vinzi detergenti? Traiasca telenovelele. Pentru unii publicitatea clasica e inca functionala. Pentru noi ceilalti exista doar Google.

Orice forma de promovare urmareste sa aduca oferta in atentia clientilor potentiali. De obicei prin publicitate.

Ca eficienta publicitatea clasica este insa in cadere libera. Prea multe companii, prea multe produse, prea multa publicitate. Nu mai suntem atenti.

Inaintea unei achizitii cautam cu Google. Ne informam si comparam. Cand ajungem in magazine stim deja ce vrem.

Google domina cautarea pe Internet. In SUA e folosit in proportie de 68% (Yahoo 14% si Bing 13% - volum de cautari, Martie 2011, Hitwise-Experian).

In Romania peste 97% dintre cautari se fac cu Google.

Spre deosebire de publicitatea clasica, difuzata mai mult sau mai putin orbeste, promovarea prin Google seamana mai curand cu marketingul direct. De fapt e cea mai directa forma de marketing. Google dirijeaza catre site-uri vizitatori calificati, ce cauta in mod activ produsele sau serviciile respective.

Pentru a avea o sansa site-ul tau Internet trebuie sa fie listat pe prima pagina de rezultate. 97% dintre cautari se opresc undeva pe primele trei pagini iar conform celor mai noi statistici peste 88% nu trec niciodata de prima pagina. Google a devenit atat de performant incat utilizatorii se asteapta sa gaseasca ceea ce cauta printre primele rezultate - daca nu au gasit reiau cautarea folosind alta expresie.

Doua forme de promovare pe Google

Poti sa-ti promovezi site-ul pe Google prin:
- publicitate prin anunturi Google AdWords (linkuri sponsorizate)
- optimizarea site-ului (SEO) pentru o pozitie buna in lista de rezultate organice

Linkuri sponsorizate - anunturi Google AdWords

Prin linkurile sponsorizate, Google instituie o forma revolutionara de publicitate, masurabila si cu rezultate imediate. Aceasta combinatie de caracteristici (raspunsul rapid la modificarea parametrilor si masurabilitatea) permite optimizarea campaniilor pentru a tinti cu precizie categoria de clienti la care doresti sa ajungi. In acelasi timp, publicitatea prin linkuri sponsorizate pe Google e un instrument unic de cercetare pentru identificarea rapida de piete si nise de piata viabile.

Linkurile sponsorizate AdWords mai pot fi folosite pentru initierea de relatii (cu potentialii clienti) sau chiar pentru branding.

Initierea unei campanii de publicitate Google AdWords se poate face extrem de rapid - daca ai o pagina de site poti avea vizitatori si vanzari in 15 minute!

Alte caracteristici ale publicitatii prin anunturi pe paginile de rezultate Google:
- Decizi la ce cautari va fi afisat anuntul
- Platesti doar cand cineva da click pe anuntul tau (pay-per-click)
- Stabilesti pretul maxim pe care esti dispus sa-l platesti pentru un click; pretul platit
  efectiv depinde de pozitia pe pagina, de concurenta, de calitatea anuntului, a
  paginii de aterizare si a site-ului
- Nu se cere o plata minima; stabilesti bugetul zilnic iar la consumarea acestuia
  anuntul nu mai este afisat
- Poti directiona afisarea anunturilor catre anumite zone geografice
- Poti planifica intervale orare si zile in care anunturile sa fie afisate sau nu
- Campaniile pot fi pornite, suspendate, reluate sau oprite in cateva minute
- Multi alti parametrii ai campaniei pot fi monitorizati si modificati din mers

Google iti trimite vizitatori pre-calificati; daca ai ales corect cautarile la care sunt afisate anunturile, pentru a vinde mai ai nevoie doar de o pagina de aterizare buna si de o oferta competitiva.

Linkurile sponsorizate sunt instrumentul perfect pentru a vinde catre persoane fizice si firme mici produse la care valoarea adaugata e mai mare de 50-100 de Euro. In mod tipic poti plati pe parcursul unei luni publicitate pe Google (inclusiv administrarea campaniei) in valoare de 500 de Euro, din care poti sa faci 50 de vanzari. Poti avea un cost al vanzarii de numai 10 Euro!

Iar daca tipul tau de afacere permite vanzari repetate catre acelasi client, rezultatul e chiar senzational: 10 Euro pentru achizitia unui client?

Sa o luam si altfel. Unde poti initia o campanie de publicitate care sa-ti aduca vanzari imediate si consistente cu 500 de Euro? In afara de Google, poate doar pe Marte!

Nici o alta forma de publicitate nu este atat de eficienta si de accesibila.

Optimizare Google (SEO)

Cconcurenta pe Google creste accelerat. Acesta este unul din motivele pentru care optimizarea unui site nu este o actiune punctuala ci un proces continuu:
- Initial site-ul este creat sau refacut in jurul unor expresii de cautare de nisa.
  Astfel ajunge relativ repede pe primele pozitii si genereaza vanzari.
- Se adauga noi pagini optimizate, pentru alte nise; Factori mari de conversie
  vizitatori / clienti se obtin atunci cand expresia de cautare sugereaza o actiune,
  contine o localizare spatiala, temporala, un nume de brand, etc.

- Cresterea continua a numarului de pagini permite "atacarea" expresiilor foarte
  cautate, dar si mentinerea unor pozitii bune in conditiile in care concurenta creste
  de la o zi la alta.
- Se genereaza discontinuu link-uri de pe alte site-uri catre site-ul optimizat
  (optimizare off-site), simuland modul natural in care apar linkurile pe Internet
  (de exemplu dupa publicarea de continut nou pe site).

Optimizarea este o activitate costisitoare dar cu o miza enorma: din mii si mii de site-uri concurente singurele care beneficiaza de trafic natural de pe Google sunt cele listate pe primele pozitii.

Cele doua forme de promovare Google trebuie folosite simultan. Anunturile Google genereaza vizite pe site pornind de la mii de expresii de cautare diferite, dar folosite fiecare in parte relativ rar. Site-ul optimizat corect e listat pe prima pagina Google in cazul unui numar limitat de expresii de cautare de nisa, dar si al unor expresii cu trafic mare dar factori mai mici de conversie, pentru care costul anunturilor ar fi prea mare.

Cea mai frecventa eroare de strategie e optimizarea site-ului pentru expresii de volum care nu au fost testate in prealabil pentru a vedea daca genereaza clienti sau nu. Nu intotdeauna traficul ridicat aduce si vanzari. E preferabil sa optimizezi site-ul pentru expresiile folosite de cei ce cumpara, chiar daca traficul pare mic.

Nu le poti afla decat facand o cercetare cu ajutorul anunturilor Google AdWords.

Daca incepi cu optimizarea site-ului risti sa pierzi si bani, si foarte mult timp. Poate o luna in care realizezi site-ul (sau modifici un site existent) si alte cateva luni pana ajunge pe prima pagina la cautarea vizata (si asta daca a fost optimizat corect!). Apoi urmeaza surpriza - nu cauta nimeni sau nu cumpara nimeni. Moment in care cei mai multi "entuziasti" renunta.

Un profesionist incepe cu o cercetare folosind AdWords. Cam intr-o luna se vede clar daca piata e suficient de mare si ce expresii de cautare aduc bani. Iti vin clienti datorita anunturilor. Te apuci de optimizare, iar dupa cateva luni site-ul incepe sa fie listat de Google pe primele pozitii, pentru din ce in ce mai multe expresii. In tot acest timp ai facut vanzari multumita anunturilor Google. Ai o afacere!

Optimizarea fara o cercetare prealabila cu linkuri sponsorizate e curata loterie.

Inca un argument daca esti cumva tentat sa iei in calcul doar optimizarea site-ului: Fara linkuri sponsorizate poti sa pierzi chiar si trei sferturi din piata! Chiar daca ai un site perfect optimizat nu poti cuprinde mii de expresii de cautare pe care le folosesc potentialii tai clienti! Da, ai citit bine, sunt cu miile, folosite fiecare in parte extrem de rar. Dar luate impreuna totalizeaza un pot semnificativ - si e pacat sa-l lasi pe masa!

Site-ul trebuie apoi sa converteasca vizitele in vanzari, iar aici copywriting-ul e la loc de cinste. Designul e pe locul doi; asa cum vanzarea se face prin vorbe, marketingul se bazeaza pe textul scris. Nu degeaba cei mai buni copywriteri in marketingul direct castiga milioane de dolari anual.

O alta functie importanta si deseori neglijata a site-ului este sa educe vizitatorii, usurand activitatea serviciului de vanzari. Textul site-ului filtreaza clientii lasandu-i doar pe cei care te intereseaza. Cand telefonul suna clientul potential stie cu precizie ce vinzi si isi doreste produsul sau serviciul tau. Nu mai trebuie decat sa-i faci o oferta irezistibila!

Daca nu mai alergi dupa clienti te poti concentra pe vanzarea propriu-zisa si pe o mai buna servire a celor existenti. "Automatizarea" gasirii de noi clienti ofera afacerii stabilitate si eficienta.

Servicii oferite

 

* anunta un prieten

Google este marca inregistrata a Google Inc. Acest site nu este in nici un fel afiliat Google (din pacate).
Materialele prezentate pot fi preluate in scopuri necomerciale cu mentionarea sursei.

© 2007 - 2013, www.uragan.ro - Servicii de promovare pe Google: administrare Google AdWords, optimizarea site-ului la conversie, optimizare pentru listarea organica Google (SEO), consultanta la optimizare