uragan - promovare pe Google

Prima pagina: Sistemul complet de promovare pe Google
publicitate Google | creare site | indexare site | promovare site | optimizare site | optimizare Google | servicii

 


Promovare site: Cum promovezi eficient site-ul

Cine sunt clientii tai?
Cum ii faci pe cei ca ei sa-ti viziteze site-ul?
Cum ii faci sa il gaseasca exact atunci cand vor sa cumpere?

Numele serviciului sau al produsului pe care il oferi trebuie sa poata fi exprimat in cuvinte, clar si concis, si sa fie deja bine fixat in mentalul colectiv. "Promovare site" e un exemplu bun. Daca la cautarea respectiva e listat de Google pe prima pagina, e bine. Dar nu e de ajuns.

Multe cautari - de fapt majoritatea - sunt cautari de informare si evaluare, care preced o eventuala intentie de achizitie. Trebuie sa urmaresti in mod special calificatorii dintr-o interogare de cautare. Daca vinzi servicii de promovare pe Google - cazul meu - esti interesat de cautari gen "servicii promovare Google", "promovare Google AdWords", si altele asemanatoare.

Avantajul unei promovarii eficiente pe Google e ca surprinde dimensiunea timp - apari in fata clientilor potentiali exact atunci cand vor sa cumpere. Promovarea pe Google este astfel cea mai "directa" forma de marketing direct.

Sa trecem totusi in revista si celelalte metode de promovare a site-ului.

 

Cum ajung vizitatorii pe site-ul tau? Sunt doar trei raspunsuri posibile:
- Tastand direct adresa site-ului;
- Urmand un link dintr-un email sau din orice alt fisier din calculatorul lor;
- Urmand un link de pe alt site Internet (caz particular Google)

1. Ai vizitatori care tasteaza direct adresa site-ului tau?
a) Poate ca ai reusit sa construiesti deja un brand. Felicitari! Nu a fost usor sa introduci un nume in mintile oamenilor. Ai avut nevoie de timp, bani, si de o viziune strategica corecta.
b) sau poate ca te-ai promovat off-line prin tiparituri - carti de vizita, flyere, pliante, brosuri, cataloage - sau obiecte promotionale inscriptionate. Efectele (de regula mici) nu dureaza prea mult; trebuie sa investesti in continuare. Oare merita?

Atentie la branding si la numele de domeniu! Avem memoria scurta si nu avem rabdare sa scriem prea mult. Numele de brand (implicit numele de domeniu pe Internet) trebuie sa fie scurt, usor de retinut, de impact.

2. Email-ul functioneaza (uneori) cand promovezi noutati

Pentru noutati nu exista o piata; o creezi chiar tu. Iar incercarea de a promova ceva ce nu se cauta poate fi extrem de frustranta.

Avantajul email-ului este costul foarte mic, insa orice cost care nu produce efecte e de fapt o pierdere. Introducerea noutatilor este apanajul firmelor mari, care isi sacrifica o parte din profit pentru a testa noi directii de dezvoltare.

Uneori mentinerea vanzarilor la o cota scazuta poate fi chiar mai grava decat pierderea unei mici sume de bani, costul promovarii nereusite. Cand vor sa promoveze noutati, noua intreprinzatori din zece esueaza. Esti chiar atat de curajos?

Poti folosi email-ul si cand ai o abordare noua a unei probleme vechi. Retine:

email-ul e bun doar pentru prezentarea noutatilor

Daca nu ai noutati de comunicat folosirea email-ului pentru promovarea site-ului e ineficienta si polueaza. Toti uram spam-ul. Chiar vrei sa fii injurat?

3. Link-urile de pe alte site-uri iti pot trimite vizitatori calificati, filtrati in prealabil de site-urile respective. Dar...

Nu iti serveste la nimic sa ai un link pe un site al carui subiect nu are legatura cu subiectul site-ului tau. In cel mai bun caz vei avea vizitatori ce pleaca imediat. Iar daca te gandesti la optimizarea off-site pentru Google, afla ca nici Google nu pune prea mult pret pe acest tip de link-uri.

Site-urile care-ti pot trimite vizitatori calificati sunt cele cu informatii de aceeasi natura, cele cu informatii complementare, directoarele de link-uri (daca link-ul tau apare in categoria potrivita) si motoarele de cautare, in special Google (folosit in Romania in peste 97% dintre cautari).

Google furnizeaza trafic de cea mai buna calitate site-urilor pentru ca procesul de calificare al vizitatorilor este chiar interogarea de cautare. Anunturile Google AdWords sunt mijlocul perfect de promovare si de generare de clienti, dar nu numai; sunt chiar necesare pentru un a identifica cuvintele-cheie folosite de clientii tai potentiali atunci cand vor sa cumpere. Deoarece efectele se vad mai tarziu, optimizarea site-ului pentru listarea naturala (organica) Google merita e fi facuta doar pentru cuvintele-cheie care au fost verificate in pralabil.

De retinut: daca promovarea pe Google e potrivita pentru afacerea ta, incepe cu anunturile Google AdWords; optimizarea site-ului pentru listarea organica e pasul doi.

Publicitate pe Facebook? - in doua cuvinte, bani aruncati. Mai elaborat... depinde. Facebook e un site de relationare, daca afacerea ta se circumscrie acestei teme, ai putea avea succes.

Exista insa situatii cand prezenta pe Facebook ar putea fi importanta (atentie, am scris prezenta, nu publicitatea). De exemplu, unii dintre vizitatorii site-ului tau, dupa ce au luat act de oferta ta, ar putea sa caute pe Facebook referinte si impresii, tot asa cum ar putea cauta pe forum-uri pentru a afla ce spun clientii tai despre tine. Imaginea conteaza.

 

Ai vazut mai sus ce surse de trafic exista. Sunt trei categorii; ce merita sa folosesti pentru a-ti aduce vizitatori pe site depinde insa de natura afacerii tale. Iata in continuare detalii despre modurile corespunzatoare de promovare:

Promovarea off-line a site-ului

De cele mai multe ori e ineficienta. Cine tine minte o adresa de site? Tu cate stii?

Ti-a venit in minte un nume de brand? E cu totul altceva. Daca te cheama Mobexpert cei interesati iti vor gasi site-ul si fara ca acesta sa fie promovat in mod special. Mai trebuie doar sa-ti permiti sa cheltuiesti milioane de dolari pe branding si sa ai peste zece ani la dispozitie.

Daca iti propui sa te centrezi pe vanzarile imediate dar in timp sa incerci sa creezi si un brand, gandeste-te de zece ori la alegerea numelui! Mai tarziu n-o sa-l mai poti schimba!

Foloseste orice ocazie pentru promovare in afara Internet-ului, daca e gratis. De exemplu, daca platesti deja publicitate pentru afacerea ta, nu te costa nimic in plus sa-ti promovezi si site-ul. Fa-o!

Afiseaza-i adresa in anunturile publicitare, in articolele din presa, pe flyere, pliante si brosuri, pe panouri si banner-e, pe masini, pe cartile de vizita. Intotdeauna asociaza adresei o descriere de cateva cuvinte!

Promovarea site-ului prin email

Include in orice email trimis un link si o descriere.

Inca o data, nu trimite email-uri nesolicitate decat in situatia in care ai un produs sau un serviciu nou pentru care inca nu exista cerere. Cand exista cerere pe Internet promovarea pe Google este cea mai buna promovare.

Daca alegi sa trimiti email-uri nesolicitate scoate in evidenta, inca de la "Subiect: ", elementul de noutate. Redacteaza-l cat mai scurt, subliniaza beneficiile si indeamna cititorul sa viziteze site-ul pentru mai multe informatii. Nu insera in email imagini care se incarca greu.

Nu trimite email-uri nesolicitate decat pe adrese publice. Astfel micsorezi riscul de a fi dat in judecata. Include un link functional de dezabonare. Include informatii complete despre companie, dupa cum prevede legea; vei castiga si in credibilitate.

Daca trimiti emailuri nesolicitate in mod repetat, la aceleasi adrese, pastreaza un interval de cateva saptamani intre expeditii si asigura-te ca ai un mecanism functional de excludere din baza de date a celor care au cerut aceasta.

Promovarea site-ului prin link-uri

Foloseste cu prioritate link-uri text; in jurul bannerelor s-a dezvoltat un puternic fenomen de respingere.

Cazul ideal de promovare: site-ul tau sa fie legat de site-uri cu aceeasi tema. Astfel poti beneficia de trafic calificat (vizitatori interesati de subiectul prezentat).

Poti inscrie site-ul in directoarele gratuite existente pe web, dar nu accepta link-uri reciproce. Se folosesc de tine si de altii ca tine pentru propria promovare.

Cand te inscrii in directoare alege corect categoria; o vecinatate potrivita iti va ajuta si la o mai buna pozitionare pe Google.

Fa schimb de link-uri cu site-urile ce ofera produse sau servicii complementare celor oferite de tine.

Fa schimb de link-uri cu distribuitorii si cu furnizorii tai.

Scrie articole legate de domeniul tau de expertiza si ofera-le gratuit pentru a fi postate pe alte site-uri. Asigura-te ca includ un link valid catre site-ul tau si o scurta descriere. Permite copierea lor cu conditia pastrarii link-ului.

Atunci cand ai noutati scrie scurte comunicate de presa si trimite-le pe adresele de e-mail ale redactorilor diverselor publicatii care au versiuni on-line. Scrie-le in asa fel incat sa poata fi postate direct, fara adaptare. Evident, include link-ul si descrierea.

Posteaza in forum-uri care iti permit inserarea unui link sau macar mentionarea adresei site-ului. Ai grija sa nu fii off-topic.

Plateste pentru ca link-ul catre site-ul tau sa apara pe site-urile celor pe care ii consideri autoritati sau specialisti in domeniul tau.

Pe langa traficul direct adus de link-uri, cantitatea si relevanta acestora sunt factori importanti in algoritmul folosit de Google la evaluarea unui site si la stabilirea pozitiei in listele de rezultate organice.

Promovare pe Google (publicitate pe Google prin anunturi platite Google AdWords si optimizarea site-ului la cautare pentru listarea organica). Promovarea pe Google furnizeaza trafic calificat - vizitatori ce cauta in mod activ informatii specifice.

In Romania peste 97% dintre cautari se fac cu Google; de aceea folosesc termenul "promovare Google" si nu "promovare pe motoarele de cautare", la modul general.

Exista doua tehnici de promovare pe Google: anunturile platite Google AdWords (pay-per-click) si optimizarea site-ului la cautare pentru o pozitie cat mai buna pe listele de rezultate naturale (organice).

O campanie de promovare pe Google completa si corect realizata actioneaza prin ambele tehnici:
- uneori concomitent pe segmente de piata comune (e preferabil sa ocupi doua pozitii pe pagina de rezultate Google);
- alteori complementar pe segmente de piata distincte (pe listarea naturala in cazul cautarilor de mare volum, unde costurile cu AdWords ar fi prohibitive, si prin anunturi AdWords pe sute de alte pagini de rezultate la cautari ultra-specifice).

Promovarea site-ului pe Google trebuie sa inceapa cu anunturile platite, pentru ca acestea permit identificarea precisa a cuvintelor-cheie pentru care merita a fi optimizat site-ul. Si, important, AdWords poate aduce clienti imediat!

Anunturile Google AdWords se platesc catre Google per click. Administrarea lor e o activitate complexa pe care e de preferat sa o lasi specialistilor daca nu vrei sa pierzi mult mai multi bani in plati catre Google sau sa risti sa nu obtii niciodata rezultatele scontate. Am intalnit deseori antreprenori care au incercat sa-si administreze singuri campania, fara succes, si care au tras concluzia eronata ca pentru afacerea lor Google AdWords nu functioneaza.

Acesta e un risc major - sa respingi cea mai puternica unealta de promovare in urma unei experiente neconcludente si a unui rationament gresit. Nu poti sa te pricepi la toate. Fiecare ar trebui sa se pastreze in sfera sa de competenta.

Listarea naturala (organica) nu presupune plati catre Google, dar comporta un cost initial pentru optimizarea site-ului (destul de mare), si un cost de mentenanta lunar mai mic.

Listarea prin anunturi platite Google AdWords e practic imediata (daca ai un card de debit pentru plati catre Google) si dureaza cat timp esti dispus sa platesti; rezultatele unui proces de optimizare Google pot incepe sa se vada dupa cateva luni, dar daca optimizarea a fost bine facuta se poate obtine o pozitie buna pentru perioade de ani.

In cazul anunturilor platite pozitia pe lista de rezultate depinde de mai multi factori. O pozitie buna se poate obtine platind per click mai mult decat concurenta (dar profitabilitatea poate fi pusa sub semnul intrebarii), adaptand mai bine anuntul si pagina de aterizare la interogarea de cautare, alegand cuvintele-cheie cu concurenta redusa.

Anunturile platite Google AdWords sunt din ce in ce mai accesate de catre cautatori, in special de cand Google le afiseaza si pe coloana principala din stanga (primele trei rezultate de sus, pe un fond usor colorat). Afisarea de anunturi specifice la cautari ce includ un calificator (ex. firma promovare Google) e mijlocul ideal de a dirija cumparatorii catre site-ul tau.

Concluzii:

1. Alege sa faci promovare site-ului prin email daca NU exista cerere (cautari pe Google) pentru categoria de produse sau servicii oferite de tine.

2. Cand exista cerere alege sa faci promovare pe Google. Incepi cu anunturile platite Google AdWords.

Dupa ce statisticile de trafic devin relevante si dupa ce te consulti cu clientii care ti-au venit pe aceasta cale, alegi cuvintele-cheie si optimizezi site-ul pentru listarea naturala Google.

Cand totul e functional vei avea cate o "undita" pe paginile de rezultate Google la cautarile de mare volum (prin prezenta pe listarile naturale in urma optimizarii site-ului), cate doua undite pe zeci de pagini Google cu rezultate specializate (optimizarea site-ului plus AdWords), si cate o undita pe sute de alte pagini de rezultate ultra-specializate (prin anunturi Google AdWords).

Fir intins!

Servicii oferite

 

* anunta un prieten

Google este marca inregistrata a Google Inc. Acest site nu este in nici un fel afiliat Google (din pacate).
Materialele prezentate pot fi preluate in scopuri necomerciale cu mentionarea sursei.

© 2007 - 2013, www.uragan.ro - Servicii de promovare pe Google: administrare Google AdWords, optimizarea site-ului la conversie, optimizare pentru listarea organica Google (SEO), consultanta la optimizare